25/09/2018

Nieuwe Plug-in Hybrid benzinemotoren vanaf najaar 2019!

Peugeot presenteert zijn nieuwe Plug-in Hybrid benzinemotoren. Dit nieuwe aanbod vormt een aanvulling op de momenteel leverbare motoren voor de PeugeotT 3008 SUV en de nieuwe Peugeot 508 en 508 SW. De HYBRID en de nieuwe HYBRID4 (4-wielaandrijving) motoren worden respectievelijk geleverd voor de nieuwe Peugeot 508 en Peugeot 3008 SUV vanaf najaar 2019. Verbrandingsmotor benzine; De 1.6l PureTech-motor is aangepast met als belangrijkste de toevoeging van een dynamo/alternator en ook een specifiek koelvlak. Hij ontwikkelt 180 pk in combinatie met de HYBRID en 200 pk met de HYBRID4. Nieuwe elektrische automaat; De PureTech-motor wordt gekoppeld aan de nieuwe 8-traps automaat e-EAT8 (Electric Efficient Automatic Transmission - 8 versnellingen), specifiek voor PEUGEOT PLUG-IN HYBRID-motoren. In combinatie met deze versnellingsbak laat de elektrische motor 110 pk/80 kW los op de voortrein. Voor optimale en onmerkbare overgangen tussen elektrisch en thermisch maakt de koppelomvormer van de thermische versies plaats voor een natte multi-disc koppeling. Al deze modificaties hebben geleid tot een verhoging van het koppel met 60 Nm en daarmee meer reactievermogen. Elektrisch gestuurde achteras; Op de HYBRID4 versie is de multi-link achteras voorzien van een inverter, een 110 pk/80 kW elektrische motor en een reducer die de 4-wielaandrijving regelt. De inbouw hiervan is niet ten koste gegaan van de ruimte in de auto. Lithium-ion batterij; De lithium-ion hoogspanningsbatterij (300 Volt) is onder de stoelen van de 2e zitrij geplaatst bij zowel de HYBRID als bij de HYBRID4 versies. De batterij heeft een capaciteit die varieert van 11,8 kWh (HYBRID) tot 13,2 kWh (HYBRID4), topniveau op de markt. Met dit vermogen kan er in de 100% elektrische modus tot 50 kilometer WLTP(2) (60 kilometer NEDC(1)) worden afgelegd. Om maximaal te profiteren van 100% elektrisch rijden is de modus standaard ingesteld op Zero Emission, als de laadstatus van de batterij dit toelaat. Elektrisch kan tot 135 km/h worden gereden, daarboven neemt de verbrandingsmotor het over. Je batterij gemakkelijk en snel opladen De batterij wordt volledig opgeladen: - in 7 uur via een standaard aansluiting (oplader 3,3 kW, 8A) - in 4 uur met een beveiligde, sterkere aansluiting van het type Green’up® (oplader 3,3 kW, 14A) - en zelfs in minder dan 1 uur 45 min bij gebruik van een Wallbox (oplader van 6,6 kW en optioneel, 32A)